Hıdır Işık: "Yazmak gerçekten benim için nefes almaktır."



Hangi yazar, şair veya karakterle bir gününüzü geçirmek isterdiniz? Neden?

Hıdır Işık: Tek bir isim veremem çünkü kendime haksızlık etmiş olurum. Diyebilirim ki severek okuduğum tüm usta şair yazarlarla ve sinemacılarla zaman geçirmek isterdim. Nedenine gelince, bu insanların yaşama dokunuşlarını, ses tonlarını, dalıp gitmelerini, zihninde ve ruhunda taşıdığı düşünce parçacıklarının yayıldığı bakışlarını yakından görmek isterdim.

Okumakla ve yazmakla ilgili ilk anınızı hatırlıyor musunuz? Ne hissetmiştiniz? 

HI: İlk uzun soluklu edebi eser okumamı orta okulu bitirdiğim dönemde yapmıştım. Bu anımı hiç unutmam, Yılmaz Güney’in Boynu Bükük Öldüler adlı romanıydı ve üç günde okumuştum. Halen o romanın karakterlerini ve betimlemelerini anımsarım. Yazmakla ilgili başlangıç noktama gelirsek, üniversite birinci sınıfta ilk şiirimi yazmıştım ve yazma serüvenim o şiirle başlamıştı.


İlk kitabınızı elinize aldığınızdaki duygu neydi? 

HI: Kalbimi göğsümden söküp atacak gibi tatlı bir heyecandı. Çıldırasıya şiddetli yağan bir yağmurun bir anda kesilmesi, ardından da güneşin açması gibi bir duygu geçişiydi adeta.


Sizden bir tek cümle/dize geriye kalsa, hangisi olsun isterdiniz?

HI: “Aramızdaki dervişe bıraktım sözü: taş çatlar özlemekten!” dizem olmasını isterdim.

Yazmak eylemi sizce hangi renktir?

HI: Her renkten bir renktir, yani Gökkuşağı’dır.

Bir tercih yapmak zorunda kalsanız okumayı mı, yazmayı mı seçerdiniz?

HI: Yazmayı seçerdim.

Hangi karakterinizin sizi yaratmasını isterdiniz?

HI: Hiçbirinin.

Yaşar Kemal “ben ‘angaje’, bağımlı bir yazarım, kendime ve söze ve insanın onuruna bağımlıyım” der. Siz angaje bir yazar mısınız?

HI: Evet ben de angaje bir şair yazarım. Ruhuma, ruhumu şekilleyen yeryüzündeki tüm canlıları eşit, adaletli ve özgür bir şekilde yaşam sürebilmesinin mücadelesine ve tabiatın sonsuz güzelliğine bağlımlıyım.

Yazmak bir tutku mu, yaşama biçimi mi, yoksa bir başka şey mi sizin için?

HI: Klişe olabilir, fakat yazmak gerçekten benim için nefes almaktır.

Genel olarak hayatınızda, özel olarak da yazma eyleminizde hiç keşkeleriniz oldu mu? 

HI: Elbette keşke’lerim olmuştur. Sonuç itibari ile insanız.

hıdır ışık, şiir, edebiyat, oggito, haden öz, oggito söyleşileri

Yorumlar