Özgün E. Bulut: '"Beni yazmaya iten Martin Eden’in yazı serüvenidir."


Hangi yazar, şair veya karakterle bir gününüzü geçirmek isterdiniz? Neden?

Özgün E. Bulut: Tatar Çölü’ndeki Giovanni Drogo ile Bastiani Kalesi’nde gün boyu çölü izlemek. Beklediği ânı ve gençliğin değerini ona hatırlatmak isterdim.

Okumakla ve yazmakla ilgili ilk anınızı hatırlıyor musunuz? Ne hissetmiştiniz?

ÖEB: Martin Eden ve Demir Ökçe ile bu duyguyu yaşadım. Beni yazmaya iten bir anlamda Martin Eden’in yazı serüvenidir. Kendimi onun gibi gördüm. Ya da o adam bendim diyebilirim.

İlk kitabınızı elinize aldığınızdaki duygu neydi?

ÖEB: Şiirlerin Diliyle Dersim’di. Kargoyla gelmişti. Oldukça heyecanlıydım. Tek duygum paketi eve götürüp bir an önce açma isteğiydi. Ancak evde kirvem Zülfü ve canım Jirik Cihan vardı. Zülfü köpekten kaçarken, araba çarpmıştı. Heyecanı orada gömmüş olduk telaş ve korkudan.

Sizden bir tek cümle/dize geriye kalsa, hangisi olsun isterdiniz?

ÖEB: “benden kalan son iz, yangından kalan son kül bu

          yangından kalan son iz, benden kalan son kül bu...”

Yazmak eylemi sizce hangi renktir?

ÖEB: Gri ve mavi arasında gidip geldim.

Bir tercih yapmak zorunda kalsanız okumayı mı, yazmayı mı seçerdiniz?

ÖEB: Elbette okumayı.

Hangi karakterinizin sizi yaratmasını isterdiniz?

ÖEB: Xızır’ın yaratmasını isterdim doğrusu.

Yaşar Kemal “ben ‘angaje’, bağımlı bir yazarım, kendime ve söze ve insanın onuruna bağımlıyım” der. Siz angaje bir yazar mısınız?

ÖEB: Vicdana angajeyim. Vicdanıyla düşünmeyenlerin yatacak yerlerinin olmadığını düşünürüm.

Yazmak bir tutku mu, yaşama biçimi mi, yoksa bir başka şey mi sizin için?

ÖEB: O da vicdani bir eylem benim için.

Genel olarak hayatınızda, özel olarak da yazma eyleminizde hiç keşkeleriniz oldu mu?

ÖEB: Keşke okunası herkesi zamanında okusaymışım.

özgün e. bulut, haden öz, oggito söyleşileri, edebiyat, şiir, roman, söyleşi

Yorumlar